Loading color scheme

A tanév rendje

 

  • Jogszabályi háttér
  • A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény
  • A szakképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 12/2020. (II. 7.) Korm. rendelet
  • A Kultúráért és innovációért felelős miniszter 8/2025.(VII.17.) KIM rendelete a 2025/2026. tanév szakképzésben alkalmazandó rendjéről
  • A belügyminiszter 27/2025. (VII.24.) BM rendelete a 2025/2026. tanév rendjéről 

 

 

 

  • Bevezetés

 

 

Az intézmény feladata nem kevesebb, mint alkalmassá tenni a tanulókat arra, hogy be tudjanak illeszkedni a társadalomba és a munkaerőpiac számára értékes személyekké váljanak. Az iskolában a szakmai tudás mellett törekedni kell arra, hogy a munkaerőpiac által keresett kompetenciákat tudatosítsuk és a tanulóknak átadjuk. Meg kell tanítani a tanulókat arra is, hogy képesek legyenek bekapcsolódni az élethosszig tanulás (life long learning)  folyamatába Ezért intézményünk pedagógusainak kiemelt feladata, hogy folyamatos módszertani megújulással, hatékonyabb oktató- nevelő munkával, hasznosítható tudást nyújtsanak tanulóinknak. Kialakítsák diákjainkban az állandó szakmai fejlődés igényét, hogy a társadalom és a munkaerőpiac értékes tagjai lehessenek. Oktató munkánk során:

  • felelősek vagyunk azért, hogy tanulóink mindig a legjobb oktatásban részesüljenek, hogy tanulmányaik végeztével aktív tagjai- munkavállalói legyenek a társadalomnak.
  • mindig figyelembe kell vegyük a város és a régió munkaerő piaci elvárásait
  • a hatékony és modern oktatás érdekében együttműködünk a térség gazdasági szereplőivel
  • növelni kívánjuk a munkaerő piaci részesedésünket
  • törekednünk kell arra, hogy oktatóink folyamatosan képezzék magukat, fejlesszék szakmai tudásukat
  • törekednünk kell arra, hogy a XXI. század elvárásainak megfelelően élményalapú- projektmódszerekkel végrehajtott oktató- nevelő technikákat alkalmazzunk.

Szorosabbra kell fűzni a munkaközösségek szakmai együttműködését, hogy a kialakult „jó gyakorlatoknak” köszönhetően egyre több szakmai versenyen legyenek eredményesek tanulóink. Törekedni kell az oktatás színvonalának növelésére és arra, hogy a szakmai elméleti és gyakorlati oktatás minél szorosabb kapcsolatba kerüljön, minél inkább szolgálja a folyamatosan változó munkaerő- piaci elvárásokat. Nem csak az oktatott tananyagnak, hanem pedagógiai módszereinknek is alakulnia kell a XXI. századi elvárásokhoz. 

 

 

  • A tanítási év

 

 

  1. A 2025/2026. tanévben tanítási év
    • első tanítási napja: 2025. szeptember 01.

 

  • végzős évfolyamokon a tanév utolsó tanítási napja: 2026. április 30.

 

  • utolsó tanítási napja: 2026. június 15.

 

  1. A tanítási napok száma a nappali oktatás munkarendje szerint működő
  • technikumban 179
  • a tanítási évben – a tanítási napokon felül – az oktatói testület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra négy munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról – az oktatói testület véleményének kikérésével – a diákönkormányzat jogosult dönteni, egy tanítás nélküli munkanap pedig kizárólag pályaorientációs célra használható fel.

 

  1. A tanév első féléve
  • 2026. január 23-ig tart. 
  • Az iskola 2026. január 30-ig értesíti a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről.

 

  1. Tanítási szünetek
  • Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2025. november 03. (hétfő). 
  • A téli szünet előtti utolsó tanítási nap 2025. december 19. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2026. január 05. (hétfő). 
  • A tavaszi szünet előtti utolsó tanítási nap 2026. április 01. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2026. április 13. (hétfő).

 

    1. Vizsgák rendje

 

  • Érettségi vizsgák

 

Őszi vizsgaidőszak:

  • 2025. évi október-novemberi írásbeli érettségi vizsgák: 2025. október 10-27.
  • 2025. évi október-novemberi szóbeli érettségi vizsgák: 
    • Középszintű szóbeli érettségi vizsga 2025. november 17-21.
    • Emeltszintű szóbeli érettségi vizsga 2025. november 06-10.

 

Tavaszi vizsgaidőszak:

  • 2026. évi május-június írásbeli érettségi vizsgák: 2026. május 04 –22.
  • 2026. évi május-június szóbeli érettségi vizsgák: 
    • Középszintű szóbeli érettségi vizsga 2026. június 15-július 01.
    • Emeltszintű szóbeli érettségi vizsga 2026. június 03-10.

 

  • Szakmai vizsgák

 

A szakmai vizsgaidőszak első napja: 

  • Őszi vizsgaidőszak:
  • 2025. október 06.
  • Február- márciusi vizsgaidőszak:
  • 2026. február 02.
  • Tavaszi vizsgaidőszak:
  • 2026. május 04.




 

  • Országos mérések, értékelések

 

 

  1. A tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálata

 

A 2025/2026. tanévben az Nkt. 80. § (9) bekezdése és a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 35. § (5) bekezdése alapján országos mérés, értékelés keretében a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatát az iskolák – az 1–4. évfolyamon, valamint a felnőttoktatásban tanulók kivételével – a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2026. január 11. és 2026. május 06. között szervezik meg. A mérés eredményeit az érintett iskolák 2026. június 19-ig feltöltik a Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt rendszerbe.

 

  1. Országos kompetenciamérés

A tanév során az országos mérést az alábbi évfolyamokon és mérési területeken kell lebonyolítani az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján, a miniszteri rendelet 11. § (1) bekezdésében meghatározottak alapján:

  • 10. évfolyamon szövegértés, matematikai eszköztudás fejlődése.

             A méréseket az iskoláknak a Hivatal által meghatározott ütemezés szerint kell lebonyolítaniuk. A mérésre 2026. március 23 és 2026. május 29. között kerül sor.

 

  1. Témahetek és témanapok
  1. a) Magyar Diáksport Napja 2025. szeptember 26.
  2. b) „PÉNZ7” pénzügyi és vállalkozói témahét 2026. március 02–06. között,
  3. c) Digitális Témahét 2026. március 23-27. között,
  4. d) Fenntarthatósági Témahét 2026. április 20–24. között,

 A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez, témanaphoz kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, valamint egyéb foglalkozásokat a témahét, témanap keretében megszervezheti

 

  • A tanév kiemelt feladatai

 

 

  • Az iskola működésének megszervezése: osztályszervezés, tantárgyfelosztás.
  • Szakmai gyakorlatok eszközparkjának további fejlesztése.
  • Az oktatói értékelési rendszer átdolgozása, a pozitív visszacsatolás erősítése. Kiemelt jelentőségűnek tartjuk a motiváló oktató személyiséget és a motiváló környezetet.
  • A tanuló lemorzsolódás fokozatos csökkentése, egy gyermek központú, következetes, világos szabályok mentén meghatározott normarendszer kialakításával, ami nyugodt tanulási környezetet teremt. 
  • A lemorzsolódás csökkentése érdekében meg kell szervezni a mentorálás lehetőségét. Ki kell aknázni a korcsoportokban rejlő „közös tanulás” lehetőségét és tanári irányítás mellett önkéntes diákmentorokat kell keresni.
  • Példamutató oktatói magatartással erősíteni kell az alapvető emberi értékek tiszteletét, fejleszteni a szolidaritás érzékét, egymás megbecsülését. 
  • Fontos feladat a tanulócsoportok összetétele miatt a differenciált oktatás. Ez a XXI. századi hatékony és eredményes oktatás mércéje, hiszen a jó oktató képes a gyermek személyiségének formálására és figyel a tanulók egyéni problémáira.
  • Kiemelt feladatunk a versenyeken való részvétel. Minden oktató feladata, hogy a tanévben kiírásra kerülő versenyekre tanulókat készítsen fel. Az iskola városi és regionális megítélésén az elért eredmények sokat javítanak, ezért elvárás a nagyarányú részvétel.
  • Az oktató munkát segítő alkalmazottak tevékenységének összehangolása.
  • A hatékony iskolamarketing eszközeinek, módszereinek alkalmazása a beiskolázási létszámok javítása érdekében. 
  • Az esti felnőttképzés erősítése és népszerűsítése.
  • A duális rendszer hatékony és kiterjedt integrálása.
  • A leltári eszközállomány folyamatos felülvizsgálata, rendszerezése.
  • Az iskolai adminisztrációs tevékenység erősítése.
  • Az oktatók önfejlesztésének, továbbképzésének elősegítése.
  • Az alapdokumentumok folyamatos felülvizsgálata a jogszabályi változásoknak megfelelően.